Tag: Jak pozycjonować

reklama

Czy warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces zazwyczaj wyjątkowo długotrwały i dość skomplikowany. O ile sama idea pozycjonowania jest dość prosta, albowiem wszystko opiera się o stworzeniu przyjaznej dla wyszukiwarek internetowych strony (wytyczne są dostępne publicznie) oraz na zdobywaniu odnośników do danej witryny, to niestety nie każdy może wykonać to dobrze. Do tego potrzeba wieloletniej praktyki oraz sporej wiedzy teoretycznej dotyczącej samego pozycjonowania.

Jeżeli osoba nieodpowiednia zajmie się pozycjonowaniem danego wortalu, to skutki mogą być wręcz katastrofalne – od kary widocznej w wynikach wyszukiwania (tak zwany filtr, czyli nagły spadem witryny nawet o kilkaset miejsc), aż po całkowite usunięcie strony z indeksu (ban). Dzieje się tak, kiedy zastosujemy jakieś niedozwolone przez wyszukiwarkę internetową techniki – łamiąc zasady sami prosimy się o karę. Tak więc o ile pozycjonowanie jest wręcz niezbędne w przypadku reklamy strony w Internecie, to trzeba pamiętać, aby dokładnie zapoznać się z wszystkimi dostępnymi materiałami na ten temat, bądź zlecić pozycjonowanie zaufanej firmie.

Zdjęcie ze strony: Pixabay.com